Strona Główna Aktualności Od bursztynu trudno się uwolnić – wywiad z Lidią Popiel

Od bursztynu trudno się uwolnić – wywiad z Lidią Popiel

1246

– Przyjemność bycia ambasadorem czegoś tak niesamowitego, z tak bogatą i wyjątkową historią i z tak pozytywnym wizerunkiem jest naprawdę nie do opisania- mówiła Lidia Popiel w rozmowie z Anną Sado, dziennikarką portalu amber.com.pl – Czy zwróciła Pani uwagę, że wszelkie określenia związane z bursztynem mają pozytywną konotację? Jak choćby na przykład kolor bursztynowy czy bursztynowy zachód słońca – bardzo przyjemnie się kojarzy – dodała była Ambasadorka.
– Wcześniej traktowałam bursztyn jako coś, co po prostu jest, z czego robi się ozdoby, ale dopiero jak zaczęłam bywać w Muzeum w Gdańsku, czytać fachową literaturę, interesować współczesnymi szlakami bursztynowymi, kiedy zobaczyłam inkluzje w bursztynie i dowiedziałam się, jak one powstają – moje dotychczasowe spojrzenie na bursztyn zupełnie się zmieniło! Odwiedziłam kilka pracowni bursztynniczych w Gdańsku, gdzie widziałam, jak w sposób wyjątkowy traktuje się każdą bryłkę bursztynu – choćby przez sam fakt, że nie ma dwóch takich samych kawałków. I jak piękne powstają potem z tego wyroby – każdy jest swoistym dziełem natury, jest inspiracją dla artystów.
Bardzo ciepło wspominam także „Lekcje o bursztynie”, w których brałam udział. Za każdym razem z zapartym tchem słuchałam wykładów Elżbiety Sontag, z przyjemnością patrzyłam, jak młodzież chłonie tę wiedzę. Okazuje się, że wszyscy znamy słowo bursztyn, ale nie zawsze wiemy, że kryje się za tym historia ponad 40 milionów lat i niesamowicie bogata tradycja obróbki.
Popiel przyznaje, że złapała „bursztynowego wirusa”, od którego z pewnością się nie uwolni. Ma także nadzieję, że udało jej się zaistnieć w świadomości Polek jako Ambasador Bursztynu. Jej zdaniem jednak Polki nieco boją się bursztynu, ponieważ nie do końca wiedzą, jak go potraktować. Jednakże moda zdaje się sprzyjać bursztynowi coraz bardziej. W tym roku w swojej letniej kolekcji wykorzystała go np. Donna Karan.
–  Generalnie co jakiś czas sięgają po niego znani projektanci. Od kilku sezonów panuje także trend na kolor żółty, modne są też inspiracje kontynentem afrykańskim – tutaj świetnie wpisuje się bursztyn z jego licznymi odmianami barwnymi. Idealna dla bursztynu zdaje się też moda na duże, nieregularne formy kamieni tworzących coś w rodzaju imponującej kolii wypełniającej cały dekolt. Kolorowe kamienie pojawiają się na torebkach czy butach – to też może być miejsce dla bursztynu. Duże bursztynowe kule czy oliwki, jak również okazałe formy będą dobrą ilustracją dla aktualnego trendu oversize – bursztyn jest lekki, więc można założyć nawet kilka naszyjników czy opleść sobie nimi nadgarstek. – tłumaczyła Popiel.
Na pytanie, jakich działań promocyjnych potrzebuje bursztyn, aby silniej zaistnieć w świadomości odbiorców, Popiel odpowiedziała, że według niej najlepsza jest metoda małych kroków.
Ciekawym pomysłem, zdaniem byłej pani Ambasador, byłaby współpraca firm bursztynniczych z projektantami mody i tworzenie wspólnych kolekcji, które można by potem prezentować choćby na Warsaw Fashion Streetczy Tygodniu Mody w Łodzi.
–  Mam wrażenie, że trochę brakuje także dobrego, profesjonalnego PR i współpracy z mediami w celu promocji tego wyjątkowego kamienia. Warto wykorzystać panujący trend do noszenia biżuterii w ogóle. – podsumowała rozmowę Popiel.

Opracowała: Katarzyna Stępień
Źródło: www.amber.com.pl Źródło zdjęcia: www.amber.com.pl

BRAK KOMENTARZY

Odpowiedz